En dan is het alweer mei!

2 mei 2015 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Jeetje wat gaat de tijd snel!

Ik realiseerde me van de week dat ik nog maar 8 weken in Brighton ben en dat ik over iets minder dan een maand mijn laatste essays ga inleveren + mijn scriptievoorstel. Oeps! Gaat helemaal goed komen hoor maar het is wel even slikken als ik bedenk dat ik Brighton nog maar twee maanden mijn thuis kan noemen... Maar het geeft me ook een goede reden om nog alles eruit te halen wat erin zit!

Van 27 maart tot en met 6 april (tweede paasdag) was ik in Nederland. Had me voorgenomen om helemaal niets aan schoolwerk te doen zodat ik even heerlijk een weekje kon genieten. En dat heb ik gedaan! :) Het viel dan ook best wel even tegen om weer helemaal in mijn eentje terug in Brighton te zijn. Omdat hier nog vakantie was tot 20 april was de campus vrij verlaten. Toch was ik niet moederziel alleen want ik had mijn werk nog drie dagen in de week! En Lara kwam tussendoor even terug naar Brighton dus hebben we ook nog even afgesproken. En het voordeel was dat ik veel tijd had om aan mijn essays te werken. Lukte niet helemáál want de eerste week dat ik in Brighton was voelde ik me te zielig, had ik zelfmedelij en toch wel wat last van heimwee. Die fase is na een paar dagen overgegaan in 'en nu focussen, je bent hier voor je universiteit dus dáár moet de aandacht naartoe gaan' en ben ik maar gestopt om mezelf zielig te vinden, want wat ben ik gezegend met het feit dat ik hier mag en kan studeren!

Woensdag 15/04 ben ik lekker in mijn eentje naar Londen gegaan voor een dagje. Het was prachtig weer en ik heb dan ook ontzettend genoten. Alleen heel veel tijd om van het weer te genieten had ik ook weer niet want ... 's middags ben ik naar de theatervoorstelling Shakespeare in Love geweest (juist, adaptatie van het boek maar soms net even anders, hele mooie voorstelling!) en 's avonds heb ik Billy Elliot gezien! Wel heb ik nog even een bezoekje gebracht aan Covent Garden, was om de hoek van het Shakespeare in Love theater. Na de voorstelling ben ik met de metro naar Waterloo gegaan en heb ik even een stukje langs de Theems gelopen. Vervolgens even wat gegeten en toen door naar show nummer twee. Ik was ontzettend onder de indruk van de talentvolle kids maar ook van het stuk an sich. Prachtig!

Op vrijdag 24 april ben ik met Lara naar Bath geweest. Had deze trip al een tijdje in de planning en keek er dan ook onwijs naar uit. Helaas scheen het zonnetje niet maar we hadden wel een lekker temperatuurtje dus dat maakte het goed. Ik had al veel dingen gehoord over Bath maar wat is het een betoverende stad! Kan me voorstellen dat het in zonneschijn nog mooier is dus mocht je ooit de kans krijgen: gáán!!! Ondank dat we maar vier uurtjes hadden om Bath te zien heb ik gezien wat ik wilde: we zijn naar het Romeinse badhuis geweest, heb de Abbey (kerk) van binnen gezien (wat me eigenlijk wel tegenviel helaas) en we hebben rondgelopen door de mooie straatjes van Bath. Heb al met al langer in de bus gezeten dan dat we in Bath zijn geweest, maar het was het dubbel en dwars waard! De trip van en naar Bath was ook heel mooi, prachtig landschap en we reden langs Stonehenge dus die heb ik ook nog gezien!

Vanaf nu staan er eventjes geen uitjes meer op de planning omdat ik me de komende vier weken volledig wil kunnen richten op het schrijven van mijn essays en mijn scriptievoorstel. 26 en 28 mei zijn de deadlines en vanaf 14 mei heb ik twee weken vrij van mijn werk zodat ik me goed kan richten op 'het einde' (al is dat ook niet helemaal waar want als ik terug in Nederland ben heb ik nog t/m 25 september om mijn scriptie te schrijven dus ik zal van de zomer daar weer druk mee bezig zijn). Vanaf 28 mei heb ik dus eigenlijk vakantie, al heb ik me voorgenomen wel alvast te beginnen aan mijn scriptie. Hoe eerder hoe beter zeggen ze toch?! Toch kan ik die laatste maand hopelijk nog wel iets meer van Engeland zien, want ik heb toch nog wel een paar dingetjes op mijn 'to do lijst' staan!

Van Londen en Bath heb ik wat foto's toegevoegd in het fotoalbum :)

Op 22 juni komen papa en mama naar Brighton om nog even rond te neuzen hier + mijn spullen in te laden zodat we op 26 juni met zijn 3-en naar Nederland vertrekken. Heb er onwijs veel zin in maar een deel van mij is nu al een beetje verdrietig om het leventje hier achter te moeten laten. Maar voor nu gaat dat gevoel even de ijskast in, richt ik me op het afronden van mijn essays en geniet ik nog even met volle teugen!

Liefs Talitha

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kitty:
    4 mei 2015
    Heel veel succes met alle laatste "loodjes"! Ik heb genoten van je verhalen.
  2. Talitha:
    4 mei 2015
    Dank je wel Kitty!
  3. Ellen:
    7 mei 2015
    Jeetje Talitha, wat gaat de tijd snel zeg en wat heb jij een mooie tijd daar! Ik heb je toch alvast het nieuwe magazine naar je adres in Nederland gestuurd, maar je kunt ook op de site naar het nieuwe programma kijken... Ik ben er stiekem een beetje vanuit gegaan dat je ons volgend seizoen weer komt assisteren. Ik hoor of lees het te zijner tijd wel wat je doet. Hartelijke groet en tot ziens?!
  4. Talitha:
    7 mei 2015
    Hoi Ellen,
    Bedankt voor je berichtje!
    Ik had het inderdaad al gehoord van mijn moeder, dank je wel! Het programma heb ik gezien, ziet er weer erg leuk en interessant uit en ik heb er zin in om weer te assisteren!
    Lieve groetjes voor iedereen daar,
    Talitha