Tijd voor een update!

8 april 2015 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Hoi!

Twee maanden geleden schreef ik mijn laatste blog dus werd het hoog tijd voor een nieuw verhaal. Ik eindigde mijn vorige blog met de mededeling dat ik hoopte op een baantje. Dat is gelukt! Sinds februari, vlak na het schrijven van mijn blog, ben ik aan het werk bij The Flying Coffee Bean, een klein maar druk en heel gezellig tentje op het station van Brighton. Ik werk gemiddeld zo'n 20 uur per week en omdat de tijden gunstig zijn kan ik het goed combineren met mijn studie. Het is wel even aanpoten natuurlijk, want 20 uur is niet niks om naast een fulltime studie te doen, maar ik heb het ontzettend naar mijn zin daar en tot nu toe is het goed bij te houden met mijn studie!

Sinds Oxford heb ik geen tripjes meer gemaakt hier in Engeland. Wél heb ik nog een leuk uitje in de planning: op 24 april ga ik met Lara samen naar Bath! Hier kijk ik onwijs naar uit want ik heb gehoord dat het een hele mooie stad is met veel historie.

Vanaf februari zijn ook mijn lessen weer begonnen. Ik heb twee keer drie uur les per week maar daarnaast heb ik aardig wat zelfstudie te doen. De twee vakken die ik volg zijn 'Language Teacher Education' waarbij we kijken naar hoe leerkrachten leren een goede leerkracht te zijn en te blijven & 'Second Language Acquisition' wat gaat over hoe leerlingen een tweede taal leren. Bij de eerste staat dus de leerkracht centraal en bij de tweede de leerling, twee hele andere oogpunten maar allebei interessant! Momenteel heb ik geen lessen, vanaf 20 april worden de lessen hervat en zal ik voor beide vakken nog 1x les volgen en dan twee individuele tutorials krijgen waarbij we bespreken waar ik mijn essays over ga schrijven. Voor het leerkrachtenvak ben ik al begonnen met mijn onderzoekje voor mijn essay: ik ga me richten op begeleiden van beginnende leerkrachten waarbij ik waarschijnlijk zal focussen op SVIB (sociale video interactie begeleiding). Voor het tweede vak weet ik nog niet waar ik me op zal gaan richten. Daarnaast moet ik ook een voorstel gaan schrijven voor mijn scriptie. Deze drie dingen moeten eind mei ingeleverd worden. Vorige periode had ik 4 verslagen te schrijven, dus deze drie moet me ook gaan lukken!

Om alle drukte van studeren en werk even te ontvluchten ben ik 10 dagen thuis geweest en afgelopen maandag weer terug naar Brighton gekomen. Op mijn verjaardag ben ik met Lara en Lara 's avonds naar Londen gegaan om daar in de bus te stappen richting Amsterdam. De Lara's gingen samen naar Keulen dus in Londen scheidden onze wegen. Wel zagen we elkaar op de boottocht van Dover naar Calais dus dat was wel gezellig! Om half 10 NL tijd kwam ik vrijdagochtend aan in Amsterdam waar papa op me stond te wachten. Toch wel fijn hoor om hem weer te zien !!! Zéker na een reis van zo'n 15 uur.. We zijn toen nog naar mama's werk gegaan want ze kon niet wachten tot ze klaar was met werken om me weer te zien hihi. En... van de beruchte stroomstoring hadden wij amper iets gemerkt onderweg: in Amsterdam was maar 1 kruistpunt waar de stoplichten niet werkten evenals in Haarlem. De rest van de weg deden alle stoplichten het gewoon. Eenmaal in het ziekenhuis (waar mama werkt) aangekomen werd wel duidelijk dat het inderdaad een flinke stroomstoring was. Het ziekenhuis heeft een paar uur op z'n kop gestaan! Al was het voor mama's ploeg wel lekker rustig want ze konden niets doen ;) Van het ziekenhuis naar huis (eindelijk!) nog even Lars opgehaald want de treinen reden niet en toen kon ik gelukkig even douchen en heb ik nog lekker twee uurtjes geslapen. De dag erna mijn verjaardag gevierd, toen met Florent naar zijn huis waar ik t/m maandag gebleven ben. Dinsdag een bezoekje aan de huisarts en de tandarts (tsja, als ik dan toch in NL ben gelijk maar even door de keuring hihi) en woensdag ben ik heerlijk met mama wezen shoppen in Alkmaar. Vind ik zo'n gezellige stad! Woensdagavond gingen we naar de oliewijding in de Bavo kathedraal te Haarlem, was een mooie viering. Heel veel priesters en diakens waren aanwezig en allen zaten ze op het priesterkoor, heel mooi gezicht! Donderdag ben ik weer naar Florent gegaan, vrijdag haalde Ivar me op en gingen we weer naar huis omdat ik 's avonds met mama naar het theater ging. Was fijn om weer even in het Kennemer theater te zijn, maar toch ook een beetje gek! Normaal kwam ik daar altijd als ik moest werken en een enkele keer als 'normale' bezoeker, maar nog steeds onderdeel van het team. Nu niet meer... en dat voelde toch een beetje vreemd. Maar van de voorstelling heb ik wel genoten! Evenals het zien van mijn lieve collega's daar. Zaterdag ben ik weer naar Florent gegaan en hebben we een hele gezellige avond gehad met Jordy en Noortje. Eerste paasdag zijn we samen naar mijn huis gegaan waar ik mijn koffer gepakt heb en we nog even gezellig met z'n allen van de dag genoten hebben :) en maandag was het alweer tijd om terug naar Brighton te gaan...

Nu ik weer terug ben besef ik me maar al te goed dat het nog zó'n korte tijd is die ik hier nu tegemoet ga! Nog een lesweek, keihard werken aan mijn verslagen, werken als barista en hopelijk nog genieten van mooi weer en iets meer van Engeland kunnen zien. Oh, en ik heb nog iets leuks in het vooruitzicht! In juni ga ik naar The Lion King in Londen! En ik vind dat ik nog minimaal twee andere musicals in Londen gezien moet hebben voor ik terug naar NL kom, goed voornemen toch?! En de hele maand mei wordt Brighton omgetoverd tot cultuurstad dus wie weet wat ik dan nog meemaak... ;)

Op 22 juni komen papa en mama naar Brighton. Dan kunnen we nog een paar dagen genieten van de stad en op 26 juni is het avontuur dan grotendeels voorbij. Ik zeg grotendeels omdat ik in NL mijn scriptie zal gaan schrijven, die moet op 25 september ingeleverd worden. Ik ben dus nog niet helemaal klaar in juni en zal misschien toch nog een paar keer terug moeten, maar ik zal wel weer in NL gaan wonen. Nog 12 weken te gaan inclusief deze week en die tijd ga ik optimaal benutten!

Liefs, Talitha

1. Kitty:
    8 april 2015
    Hoi Thalita, weer leuk om te lezen allemaal. Jammer dat ik niet in het theater was toen je daar op bezoek kwam! Dan maar tot ziens nà je studie! Veel plezier nog en succes met studeren, schrijven en werken. Groetjes, Kitty
  2. Talitha:
    8 april 2015
    Hoi Kitty,
    Dank voor je reactie! Zeker jammer, maar we zien elkaar vast weer als ik terug in Nederland ben!