De drukte is voorbij :)

2 februari 2015 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Lieve lezer(s),

Het is alweer februari, wat gaat de tijd toch snel!
En wat heb ik een hoop gedaan sinds de laatste blog.

Op 13 december ben ik naar huis gevlogen om daar kerst te vieren en gezellig samen te zijn. Wel had ik aardig wat werk te doen dus de computer bleef mijn beste vriend... Gelukkig heb ik wel tijd gemaakt om af te spreken met vrienden en quality time door te brengen met mijn ouders en broertjes.
Op 28 december stapte ik weer het vliegtuig in, richting Genève. Florent was daar al heen gegaan op de 24e en hij stond me op te wachten op het vliegveld daar. Heb fijne dagen gehad daar. Oudjaarsavond zijn we bij een vriend van hem geweest en rond middernacht zijn we naar het meer gegaan om daar vuurwerk te bekijken. In Zwitserland is het helemaal niet gebruikelijk om vuurwerk af te steken maar aan het meer was wel een vuurwerkshow te zien van zo'n 5 à 10 minuten. Op 3 januari ben ik weer naar huis gegaan en de 4e vloog ik weer terug naar Brighton. Daar heb ik drie weken 'opgesloten' gezeten want op 22 januari moest ik vier essays inleveren. Wát een werk maar ik ben blij met het resultaat. Nu maar hopen dat mijn docenten dat ook zijn ;) Ze hebben vier weken om de essays te beoordelen en het gaat ook nog naar een extern persoon die het beoordeelt. Ik zal dus nog even moeten wachten op de uitslag.

Vrijdag 23 januari kwam Ashley voor een paar dagen naar Brighton toe! Een spontaan reisje, want we hadden het een week daarvoor pas gepland. Des te leuker! We hebben een paar fantastische dagen gehad. Ook zijn we nog met de hele groep naar Windsor en Oxford geweest. In Windsor staat een oud kasteel waar de koningin zo'n twee weken per jaar verblijft. Op loopafstand is Eton, de kostschool waar o.a. prins William en prins Harry naartoe zijn gegaan. 's Middags hebben we Oxford bezocht, wat een karakteristieke stad, prachtig! We hadden helaas niet zoveel tijd om de stad echt te bezoeken. Het tripje kostte een hoop maar het was het zeker waard!

Afgelopen week hebben we helaas ook afscheid moeten nemen van drie lieve meiden die ik hier heb leren kennen. Alle drie zijn ze terug gegaan naar NL om daar hun studie te vervolgen. Zal ze missen! Is zo raar om nu af te spreken en zij zijn er niet meer bij :( maar ik ben dankbaar voor de geweldige tijd die we met z'n allen hebben gehad!

Deze week heb ik het nog lekker rustig. Ik zal denk ik een paar keer naar de sportschool gaan, wat leeswerk doen voor het volgende semester en weer fijn dwarsfluit spelen! Volgende week beginnen de lessen weer en heb ik op dinsdag en donderdag les. Op de donderdagen zal Vera de les samen met mij volgen, gezellig! Ook heb ik afgelopen zaterdag sollicitaties gedaan / mijn cv ingeleverd bij diverse bedrijven dus hopelijk kan ik nog wat geld verdienen de komende maanden want ik blijf toch graag ook wel leuke dingen doen zolang ik hier ben!

Liefs Talitha

PS: zal ook wat foto's toevoegen aan het fotoalbum :)